Podrobné vyhledávání ve všech kategoriích

Výhodné balíčky

Náhodný tip

Novinky InfoČesko

Počasí v ČR

meteopress.cz meteopress.cz

Úvod - Kultura - Plzeňsko - Muzea - Plzeň - TECHMANIA SCIENCE CENTER PLZEŇ

Upravit informace | Vložit novinku | Vložit akci | Tisknout

TECHMANIA SCIENCE CENTER PLZEŇ

Negarantovaná informace
Adresa:U Planetária 1, 301 00 Plzeň
Telefon:+420 378 035 330 (IC)
Mobil:+420 737 247 581, 737 247 585
Email:info(zavináč)techmania(tečka)cz
WWW:http://www.techmania.cz
GPS:49°44'26,994"N, 13°21'41,795"E
Odpovědná osoba:Techmania Science Center o. p. s.
Pro detail klikni (ortofotomapa)
Zobrazení na mapě

Fotografie (10)[Zobrazit náhledy]

Techmania science centrum se nachází v Plzni v areálu průmyslového závodu Škoda, ve dvou historických budovách z let 1916 a 1917. Jde o moderní interaktivní centrum s expozicemi plných interaktivních exponátů, projekcí a experimentů, přibližují určitý matematický či fyzikální princip. Interaktivnost spočívá v tom, že návštěvník svojí činností exponát "rozhýbe", tak aby prostřednictvím daného děje se ukázal vlastní princip. Učení je zde postaveno na vlastním objevu.

SCIENCE CENTER
11 expozic se stovkami interaktivních exponátů na 7000 m2, pravidelné show, historické lokomotivy a zrestaurovaný trolejbus Škoda 3 Tr3. Expozice dávají možnost poznat svět kolem nás prostřednictvím hry a experimentování. Objevujte přírodní zákony, říši zvířat, historii průmyslu a techniky nebo energii ukrytou v obnovitelných zdrojích. V expozici Filmohraní si můžete natočit trailer k vlastnímu filmu a zahrát si v něm hlavní roli. Zkrátka nepřijdou ani nejmenší návštěvníci, jimž jsou určeny expozice Malá věda a Vodní svět.
Další důležitou součástí nabídky Techmania Science Center jsou tematické programy v laboratořích a dílnách pro veřejnost, které jsou vybavené profesionálními přístroji, měřidly a chemikáliemi, jež si můžete bezpečně vyzkoušet.

3D PLANETARIUM
Vydejte se prostřednictvím 2D a 3D filmů na Měsíc, ke Slunci nebo do vzdálených mlhovin, kam byste raketou putovali stovky světelných let. Planetárium promítá filmy zahraniční provenience i snímky z dílny Techmania Science Centra. V nabídce najdete filmy pro malé i větší děti, které nadchnou i dospělé diváky.
Další informace o PLANETÁRIU.

ÚTĚK Z LABORATOŘE
Vaše děti se omylem ocitly uzavřené v laboratoři a nemohou ven. Co teď?
Začnou panikařit, nebo vyluští celou řadu rébusů a hádanek a dostanou se tak z laboratoře ven? Obstojí v této zkoušce a překonají všechny nástrahy ve stanoveném časovém limitu?

SCIENCE ON A SPHERE
Dvoumetrový globus, který se takřka vznáší v prostoru a vy jej můžete dotykem ovládat, měnit, promítat na něm třeba krátké filmy zachycující proměny Země v čase, pozorovat bouřící tornáda, stopovat zemětřesení ...

SCIENCE SHOW
Vědecko-technické show připravované na každý den.

EXPOZICE

• Inženýr
    18 interaktivních exponátů pro řešení problémů pro děti 7-12 let.

• Člověk a zvíře
    35 interaktivních exponátů vás vyzývá k poměření sil s konkrétními zástupci zvířecí říše.

• Pod hladinou
    14 interaktivních exponátů, které reprezentují síly na moři.

• Expozice ČT :D
    Vyzkoušejte si práci televizního moderátora počasí. Vyřešte spoustu kvízů, her a skládaček s motivem Ptáčka Duháčka nebo Ovečky.

• Chemistři
    Poznejte víc o vodě, oleji, ohni, vůni, zápachu nebo chemických sloučeninách. Seznamte se s netradiční periodickou soustavou prvků, která vám prozradí, kde se s kterým prvkem běžně v životě setkáváte.

• Vzhůru dolů
    Poznejte vrstvy zemské kůry a pláště, seznamte se s těžbou nejrůznějších nerostných surovin a nechte se překvapit zjištěním, kolik z nich potřebuje ke svému fungování třeba vaše kuchyně.

• Expozice Vesmír
    Sedmadvacet interaktivních exponátů srozumitelnou formou představuje řadu fyzikálních a astrofyzikálních jevů a fenoménů.

• Mátoháček
    Hravá kolekce tří desítek hlavolamů, kreativních stavebnic a vědeckých hraček rozvíjí kombinační schopnosti, postřeh, zručnost, kreativitu či paměť svých návštěvníků.

• Vodní svět
    Na ploše 300 m2 vás čekají dva vodní kanály: jeden představuje řeku přírodní, druhý regulovanou. První demonstruje vznik podzemních vod a ukazuje cestu, již voda urazí od svého průniku na povrch před vyústěním do moře. Meandry, vodní mlýn, zdymadla – to vše vyzývá ke hře s loďkami i k pochopení hlavních zákonů hydromechaniky.

• Edutorium
    Téměř 80 exponátů na ploše 1.100 m2 věnovaných fyzikálním zákonům z oborů akustika, termika, optika či elektřina, hydromechanika a mechanika plynů, magnetismus a obecná mechanika. Co zdůraznit? Třeba originální akrobatické kolo, díky němuž se budou návštěvníci moci projet v několikametrové výšce na laně. Témata pokrývají fyzikální učivo základních a středních škol.

• Malá věda
    Děti od tří do osmi let mohou pátrat po pokladu ukrytém v útrobách tajemného hradu, zkusit si, jaké to je kormidlovat loďku nebo si zahrát na zvonkohru či sklouznout se na toboganu.

• Entropa
    Obří plastika o váze osmi tun a rozměrech 16,5 x 16,5 metrů. Umělecké dílo, symbol českého předsednictví Radě EU, jímž se v roce 2009.

• 150 let průmyslu v Plzni
    Expozice věnovaná historie průmyslu v Plzeňském kraji - od Valdštejnových strojíren k současným výrobkům značky ŠKODA.

OTEVÍRACÍ DOBA

Celoroční provoz.
Úterý - pátek 8.30 - 17.00 hod.
Sobota - neděle 10.00 - 18.00 hod.
Státní svátky, celorepublikové prázdniny 10.00 - 18.00 hod.

VSTUPNÉ

• Plné vstupné 260 Kč/os.
  • Rodinné vstupné 960 Kč/4 osoby.
  • Skupinové vstupné 240 Kč/os., skupina min. 10 osob.

• Aktuální vstupné

SLUŽBY

• Show: Demonstrace parního stroje MARX; Nad zvukem; Tekutý dusík; Van de Graaffův generátor;
  • Laboratoře: Den na vesmírné lodi; Kriminálka TSC - oddělení biologie, oddělení fyziky, oddělení chemie; Vesmírná expedice Techmania - Ledový vesmír; Život ve vesmíru;
  • Dílny: 3D tiskárny; Houstone, máme problém!; Vyrob si svou píšťalku;
  • rezervace: Školní skupiny a skupiny nad 15 osob se musí objednat předem
  • fotografování, filmování: doporučeno
  • Přístup povolen asistenčním psům.
  • Sociální zařízení.
  • Obchůdek s didaktickými hrami, hlavolamy a stavebnicemi. Najdete tu i knihy, CD a DVD s vědeckou a technickou tématikou.
  • Občerstvení.
  • Šatny.
  • Všechny prostory pro návštěvníka jsou bezbariérové.
  • Programy pro školy.

DOSTUPNOST

• Vzdálenost vzdušnou čarou: 1,3 km z centra města.
  • Vlakem: žst. Plzeň jižní Předměstí, vzdálenost 300 m; Plzeň Hl. nádraží, vzdálenost 2,2 km.
  • Autobusem: z Centrálního autobusového nádraží (CAN) Plzeň: bus č. 41, přestupní stanice Divadlo J.K. Tyla (2 min.), přesun ke stanici U Práce, Americká (5 min.), Bus č. 15, výstupní stanice Techmania (6 min).
  • Pěšky: Z vlakového nádraží směrem k ulici Sirková, pokračujte po ulici Americká. V její horní části odbočte doprava na ulici Havlíčkova, sledujte Klatovskou ulici. Po cca 350 metrech odbočte vpravo na ulici Borská. K cíli dorazíte za zhruba 600 metrů.
    Jděte z CAN na východ po ulici Husova, odbočte doprava na Husovo náměstí.
    Následujte zeď areálu ŠKODA: pokračujte po ulicích Korandova, Hálkova, Břeňkova, odbočte doleva na ulici Borská.
  • Na kole:
  • Autem: vlastní parkoviště včetně míst pro ZTP, 60 Kč za první 4 hodiny a poté 20 Kč za každou další započatou hodinu. Návštěvníci Techmania science center obdrží po předložení parkovacího lístku slevu ze vstupného.

ZDROJ INFORMACÍ: www.techmania.cz

5,6 km MOTOKÁRY SUPER KARTING PLZEŇ-LHOTA
Obchod a služby
1,4 km TURISTICKÉ INFORMAČNÍ CENTRUM PLZEŇ
9,4 km INFORMAČNÍ CENTRUM - STARÝ PLZENEC
  Další možnosti regionu ... Uvedené vzdálenosti jsou měřeny vzdušnou čarou.

Komentáře k článku

Zatím nebyly k článku napsány žádné komentáře.
Přidejte vlastní komentář k tomuto článku
Vážení návštěvníci, komentáře k místu smí vkládat každý a bez přihlášení. Smyslem komentářů je předání dojmu či tipů ostatním. Nejedná se o chatovou místnost. Prosíme všechny přispívající o slušnost a věcnost. Vyhrazujeme si právo smazat příspěvky nesouvisející s tématem a příspěvky nesmyslné. Taktéž si vyhrazujeme právo rušit příspěvky porušující zákony ČR, vulgární, spamující, urážející, pomlouvající, nerespektující soukromí ostatních, příspěvky nezákonné, propagující jakoukoliv nesnášenlivost, diskriminaci či skrytou reklamu. Odesláním komentáře dáváte souhlas k uveřejnění Vaší IP adresy na serveru InfoCesko.cz. Vaše jméno či nick nesmí zneužít jméno známé osoby.
Redakce neodpovídá za obsah diskusních příspěvků.
Text komentáře:
Jméno:   Email (nepovinné):